Template by:
Free Blog Templates

Sunday, January 10, 2010

 Wishing You a Happy New Year 2010 :)

 

100px-Ami_glasses

 

 

 

Hari ni dah 10 Januari 2010. Walaupun dah berlalu 10 hari, tapi masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Tahun Baru buat semua.. Bagaimana agaknya permulaan 2010 dalam hidup kita? Adakah bermula dengan kegembiraan ataupun dah mula rasa stress? Everything will be going fine as long as you know how to manage it. Percaya ke pada ilmu astronumerologi @ metafizik? Mungkin untuk percaya 100% tidaklah, tapi sekurang-kurangnya kalau kita dah tahu itu mungkin berlaku (misalnya stress), kita boleh persiapkan diri agar tidak terlalu terasa terbeban kan… Pun dah tahu kenapa kita boleh jadi stress. At least, kita boleh beringat kan… Tak salah sebenarnya. Belajar untuk mengenali diri sendiri.

 

Tahun ni apa agaknya azam kita? Ada peningkatan dari tahun lepas? Ataupun azam yg carry forward je. Apapun, apa yang kurang menyenangkan pada tahun lepas, janganlah dijadian bebanan untuk berjaya tahun ini. Munkin tahun ini membawa sejuta kemanafaatan bersama. Siapa tahu kan. Bagi saya.. Tahun 2009 agak memenatkan juga ( dah numerologi saya cakap begitu, tapi Ahamdulillah saya dah prepare awal tahun lagi – beajar untuk mempersiapkan diri saya untuk menghadapi tanggungan kepercayaan dari orang lain:) ) Kerana itu, saya masih mempunyai masa untuk berjalan2, membuat  apa juga hobi saya termasuklah koleksi animasi. Hehe! Apa agaknya yang saya buat ye… Saja nak share :)

 

03012010(004) Ni salah satu koleksi animasi yang saya beli dari Amazon.com. Harganya 23.94 (euro). Tajuk die Blood: The last Vampire dan R.O.D.  Sorry la ek… tak de la pulak simbol duit euro ni. Hehe! Walaupun nampak macam beli, tapi sebenarnya free je saya dapat dari Amazon ni. :)

 

03012010(005)

Ini pu sama saya beli dari Amazon.com. Tapi yang ni mahal sikit USD$43.75. Agaknya berapalah harga kalau convert duit RM ek.. Tajuk die To Heart: Compilation Set. Ada 4 dvd semuanya, mungkin sebab itu agaknya dia mahal kot…

 

03012010(003)

Satu-satunya buku yang saya beli dari Amazon.com. Saya memang berkenan sangat dengan buku motivasi ni. Hard cover gitu. The Secret. Terasa macam cop mohor diraja je huruf ‘s’ tu. Harganya USD$31.95. Bukan tak boleh beli kat MPH ke Popular Book, tapi kalu dah boleh dapat free, kite pilih je lah dan tunggu 1 bulan untuk sampai ke tangan. Fhuh! Penantian satu penyiksaan sungguh nak menanti barang dari US ni..

 

03012010(002)

Hah! Ini ship wooden craft yang saya suka nak buat selain jigsaw puzzle (dah siap frame kat dinding umah lagi). Tapi tak de la susah sangat memandangkan saya dapat siapkan 1 malam je – petang beli kat Sunway Pyramid dan terus buat malam tu juga. Cantik sebenarnya.. Hehe!

 

04012010

Hobi amatur dah lama saya tak buat – cross stitch. Entah masa temankan mama pi beli barang jahitan (baru sampai kat airport Sandakan masa nak cuti raya hari tu, terus pi kedai jahitan), tetiba teringin pula nk buat. Sepanjang ramadan tu nak siapkan, tapi malam tahun baru 2010 baru siap. Finally! Tak pe… sekarang dah jadi teman buat Comelz ( my car) hehhee!

 

04012010(003)

 

Ada juga cuti-cuti malaysia, jalan-jalan cari makan.. Ni resepi apa ya… Mozarella bake… Entah! Lupa la plak. Tapi boleh tahan gak. Pheh! saya memang suka try makanan baru ni.. especially sea food. Kalau ada rasa-rasa nak share dengan saya, nanti jangan lupa bagitau la. Yang penting saya boleh makan je. hehe!

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...