Template by:
Free Blog Templates

Sunday, June 5, 2011

 Bila Kebiasaan Menjadi Janggal..

 

 image040

 

 

 

 

 

          Dah bulan june rupanya… cepat sangat masa berlalu. Apa agaknya yang telah dibuat selama ini…? Bila melihat enry dalam blog ni, baru perasan yang saya begitu jarang menulis, tidak seperti 2 tahun sebelumnya. At least 2 entry saya update setiap bulan. Aish! seperti mengejar dateline la pula… ehehe!

 

Sedari sekolah dulu sehinggalah saya kembali menjejak kaki di bumi semenanjung ini, diary.. nukilan.. poetry.. apa-apa saja yang berkaitan dengan penulisan menjadi begitu sebati untuk jari-jemari ini. Melihat persekitaran juga tingkahlaku manusia di sekeliling, ada saja idea yang diluahkan. Laju je mencoret sampaikan terleka dibuatnya. Ops! bila dah memperkatakan bab-bab menulis, pasti ada yang memperkatakan saya ni jiwang orangnya… Hahaha! itu dulu  masa muda2.. Siapa yang kenal saya, mungkin akan mengetahui bagaimana cara saya menulis surat ke nukilan or else. Keluar segala ‘bunga-bunga cinta’. Ehehe!

 

          Itu kisah lama. agaknya sekarang, bolehkah menjadi seperti tu lagi.. ? Kalau dulu berilah saya sehelai kertas dan pen or pensel untuk menulis, saya pasti boleh menulisnya walaupun tidak diberi topik. Tapi sekarang.. jangankan nak menulis, kalau tak ada topik, lagilah beku otak ni nak mencari idea.

 

          Selalunya orang mengaitkan penulisan ini sebagai satu luahan perasaan yang terpendam. Mulut terlalu berat untuk bergerak. Jadi terlalu berharap pada body language untuk meluahkan. Tapi hakikatnya, bukan semua orang dapat baca apa yang kita ingin sampaikan. Silap haribulan, tersalah tafsir pula.

 

          Sebab itulah blog ni wujud bagi memastikan apa yang menjadi kebiasaan saya tidak hilang. At least, bukan suatu kejanggalan. Sebab itulah kadangkala, tulisan ini lebih mudah difahami bagi mereka yang susah bercakap. Misalnya lagu-lagu.. kan senang kita faham, siap menjadi theme agi bagi sesetengah orang. Winking smile Apapun, untuk pengetahuan, movie clip yang saya bagitau sebelum ni dah siap. Tapi memandangkan dah kena copyright kat youtube, tak bolehlah saya post kat sini. ( rasanya anime ni betul2 ‘ngetop’ sampaikan apapun tentang anime ni, semua kena lesen. Tak dapatlah nak tengok lagi kat youtube.. Huhu~). Walau bagaimanapun, U may watch it at my facebook Smile. Just search with this name… Open-mouthed smile

 

Oh! ya.. saya akan update nukilan saya soon. I loves writing.. so just wait!

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...