Template by:
Free Blog Templates

Friday, May 14, 2010

 May : A Special Dedication ...

 

amlaff

 

 

          Walaupun dah berlalu, tapi saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Ibu kepada semua yang bergelar ibu, khasnya buat ibu yang dikasihi. Segala pengorbanan yang telah dicurahkan, memang tidak terbalas dengan kata2. Hanya dengan doa, kasih sayang serta rahmat dari-Nya yang mampu dipinta untuk kesejahteraan serta kebahagiaanmu selama hayat.

 

          Sesekali bila kita duduk bersendirian, seringkali ingatan serta kenangan di masa lalu datang menjelma. Bagaimana keletah, kenakalan serta kejahilan kita membuatkan mereka ketawa, marah serta menangis hanya kerana kita. Mungkin bagi sesetengah orang apalah sangat pada semua tu. Itu kan memang sudah tanggungjawab insan yang bergelar Ibu. Tapi bagi mereka yang mengerti, semua kenangan itu bagaikan satu keinsafan yang membuatkan kita sedar betapa jahat serta kenakalan itu telah melukakan hati mereka. Penghargaan kita bukan setakat tarikh penting ini saja, tapi biarlah setiap hari. Terima kasih Mama.

 

          Oh! ya, tika saya menulis ni, esok adalah hari guru. Jadi kesempatan ini, saya juga ingin mengucapkan selamat menyambut Hari Guru kepada semua guru2 terutamanya kepada guru2 yang pernah mengajar saya sejak tadika, SRKT, SMK Muhibbah, SEMEKAR, SMKP, SMKS juga my lecturer kat UKM. I loved you all. Maaflah kerana suka tidur dalam kelas, kerana selalu menyusahkan tiap kali bergaduh dengan pelajar lain, kerana selalu tidak menyiapkan tugasan… tapi nakal macam mana pun, saya tetap budak baik kan.. hehehe!

 

          Untuk ibu yang dikasihi serta guru2 yang dihormati, terima kasih di atas segala pengorbanan dan jasa yang telah diberikan. Keranamu, aku telah menjadi manusia yang bukan sahaja bijaksana, tetapi juga tahu akan nilai2 kemanusiaan. You are the best & thank you so much!!!

 

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...