Template by:
Free Blog Templates

Sunday, January 15, 2012

 Report Bulanan… Ahks! ~

 

          ~ Fokus2.. ehehe! :d ~

 

 

          Sudah 2 minggu berlalu selepas tahun baru 2012. So far setakat ini, everything still in the mood. Mood ‘no more regret, no more hut feeling’. Actually, memang banyak benda yang kena ketepikan. One of them is.. my own feeling. Saja menyibukkan diri, menilai kembali ape yang telah berlaku and… buat2 lupa pada perkara yang selalu dalam hati. Tak nak frust lagi. Buat masa ini, let me fall in love to myself first, pastu barulah fikir nak berkongsi perasaan dengan orang lain. Bila rasa2 ‘love’ dalam diri dah banyak sangat, barulah kite share pada perkara lain. Uiks! terlebih sudah. Ahks!

 

          Ade 2 tarikh yang still menjadi kenangan buat saya dalam bulan Januari ni. Satu 10/1/1993 – dated bila saya mula2 memasuki asrama SEMEKAR dan pada tarikh tu juga sy berkenalan dengan seseorang. Is someone special? Of course lah… Hehe! Kedua 25/1/2010 – dated bila saya kehilangan JempOt, kucing kesayangan saya. Still remember that day.. Memang sedih yang teramat setiap kali terkenang. Huhu! :(

Eh! Saya ni kalu bab2 special date, memang ingat saje. Ehhem!

 

          Dalam 2 minggu ni juga, ada beberapa perkara yang sedang & telah dilakukan. Salah satunya, saya cuba menulis kembali. Cerita ape? tunggu lah ye… Entah kenapa bila banyak masa bersedirian ni, tetiba terlalu banyak yang ingin dicoretkan. Mungkin juga itu sudah sebahagian dari sifat diri. Meluahkan perasaan melalui penulisan lantaran tidak pandai berkata2 sangat. Yeke tu… ? Ehehe! Kemudian, ada rakan meng’offer’ untuk join the club semula. Ops! Club main futsal lah. Last saya join wakil jabatan tahun 2010 di Melaka. Pastu rehat dari sebarang kejohanan kerana ‘self down’ yang amat sangat. So untuk tahun ni, mungkin ade baiknye saya menyibukkan diri dengan offer2 macam ni. Sekurang2nya.. Semangat saya beransur pulih walaupun bukan sepenuhnya.

 

 

~My hobby.. Bila dah suka mencuba resepi baru.. ~

 

          Oh! ya, saje nak menjeleskan orang yang sedang berusaha nak menurunkan berat.. Ehehe! Last friday saya menimbang berat badan lagi. 41.6kg. Ehmm… rasanya masih rendah berbanding masa saya mula2 join Navy tahun 2003 ( hampir kena reject pe sebab BMI tak cukup). Impak maksima betul dari semangat yang down! Mujurlah masa kemas almari cuti2 ni, terjumpa juga uniform keje yang kecik (tak pernah pakai sebab ketat sangat walaupun masih dalam plastik – belum pernah pakai). Bila test2, uniform tu dah jadi besar. Tak pelah, sekurang2nya tak adelah tali pinggang tu terjelir keluar. Hehe! Apapun, yang penting sihat walafiat :)

 

          Alhamdulillah.. Semua ini adalah kerana-Nya juga. Walaupun berseorangan tika memulihkan semangat, namun tanpa keizinan-Nya juga, saya takkan mampu untuk mengharungi semua ini. Sebelum ini, saya selalu memberi tempoh pada diri saya untuk pulih dalam masa 3 bulan saja. Tapi itu kerana ada sokongan. Sekarang ni, biarlah berusaha sendiri walaupun mungkin mengambil masa yang lama. Sekurang2nya kesan yang diperolehi berpanjangan. Alhamdulillah.. :)

 

Ok lah.. Setakat ini dulu ‘report’ saya untuk awal januari ni. Nanti kite bersambung lagi :)

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...