Template by:
Free Blog Templates

Sunday, January 15, 2012

 ~ Tentang Perasaan :d ~

 

~ Morning ! Selamat Pagi…! :) ~

 

          Sedang berguling2 sambil mendengar Sinar.fm di awal pagi (rancangan Kisah & Lagu), tetiba mendapat idea untuk menulis entry tentang perasaan. Macam title lagu Irwansyah pula. Ahks! Seperti ada satu buku yang saya baca.. “Cinta adalah santapan rohani. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang2 putus tali. Cinta juga seperti sinar matahari, memberi tanpa mengharap kembali; tidak memilih siapa yang ia sinari, namun sentiasa memberi kehangatan di hati…” Ehehe! berjiwang di pagi2 bute. Ahks!

 

          Ehmm… Ade banyak situasi yang membuatkan kita melalui, tapi tidak menyedarinya. Pernah tak kita terfikir akan merasa getaran, jiwa yang resah sebelum bertemu dengan seseorang tapi kite tak kenal pun lagi? Pernah tak kite merasa kita baru mendengar cerita tentang seseorang, tapi sudah cukup membuatkan kite berkenan pada orang tu? atau mungkin kita sudah lama mengenali seseorang, dan perasaan itu kemudian berubah? Atau mungkin kita sudah lama mengenali seseorang, tapi tiada apa2 yang berubah? Atau kisahnya kite mengenali seseorang kerana orang lain? Blind date? Bercinta dalam phone tapi terlerai bila bertemu? Atau mungkin juga pertama kali mengenali seseorang, kite sudah terasa ‘tidak boleh’?

 

 

          Ada seorang rakan berkongsi cerita… (Bila kita banyak bergaul, banyak membaca.. banyak berkongsi pandangan, pun bila melalui sendiri, cerita tu memang banyak ape. Sharing is caring. Ehhee!) Dia mengenali seseorang ni kerana telefon sesat. Biasalah dulu2.. Tekan2 punat, salah nombor rupanye.. siap bergaduh2 lagi sebab nak menyakinkan orang tu yang dia salah nombor. Namun lastly, diorang berkawan baik dan dah bercouple pun.

 

          Banyak lagi lah cerita, namun cerita yang saya tak dapat lupakan dari seorang rakan lain adalah… Bila masing2 saling merasa sebelum pertemuan berlaku. Alkisahnya sebelum bertemu tu, si A sudah merasa debaran yang sangat tapi dia tidak tahu kenapa. Si B pula hanya mendengar cerita walaupun belum tahu nama, sudah berkenan. Pertama kali si A & B bertentangan mata, masing2 dah terpaku. Kiranya loves at the first sight lah.. Hati terus berkenan tapi tak berani nak meluahkan. Cuma bagi clue2 tapi tak faham signal kut. Hahaha! (Gelakkan orang kejap). Setelah bertahun dan pelbagai kisah yang berlaku, akhirnya perasaan mereka terluah. Still loving married couple sehingga detik ini.  I’m impressed bagaimana mereka boleh bersama, berkawan seolah2 tiada apa2, menyembunyikan perasaan bertahun2 lamanya tetapi dalam masa yang sama setia. Risk tu. Sedangkan orang yang bercinta pun boleh curang or yang dah berkahwin pun boleh terlerai, inikan pula sekadar kawan. Tapi tulah jodoh mereka. :)

 

          Cerita saya.. Hobi saya selepas habis kelas petang2, (kisah di kampus) suka melepak sorang2 di Metro Mall, Kajang. Lepak di games house je. Itulah keje saya selama belajar. Ehehe! Di jadikan cerita pada satu hari tu seperti biasa saya main games. Favorite main tembak2 & racing keter. Memang teror menembak tahap cipan lah tika itu (Kusyuk sangat main sampai tak sedar ramai orang dah berdiri kat belakang. Huhu!) Masa nak keluar dari Metro tu, (nak balik lah ni..) tetiba ada orang memanggil. Staf kat game house tu rupanya. Dia nak serahkan gift game & handscarf saya yang tertinggal. Saya accept lah. Dalam cerita2 sekejap tu, dia minta num phone. Terkejutlah tapi saya bagi juga akhirnya bila dia bersungguh2 sangat. Tak de fikir sangat pun. Dalam phone tu baru dia meluahkan perasaan – dia berkenan sejak saya masuk game house tu. Cuma memerhati dari jauh je. Gelaknya bila dia suka sangat style saya menembak. Serius sangat! Haha! Tapi  saya menolak, menganggapnya adik sebab dia memang adik pun – tengah menunggu result spm ape. Syukurlah dia accept dan lepas tu kalau keluar sama pun, as adik dan kakak je. :)

 

“… Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya. Juga kepada mereka yang mempunyai keberanian & keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan..”

         Madah untuk dikongsikan bersama.  Ehhh! dah panjang pula.. Terleka bila menaip sambil2 mendengar lagu. So,  saya stop setakat ini dulu. Rasa2nye… bagaimanakah kisah anda? Perasaan anda.. ? Ehhem!

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...