Template by:
Free Blog Templates

Tuesday, May 1, 2012

 Mei Oh! Mei.. :)

 

image011 

 

 

          Selamat hari pekerja! ^_^. Rasanya… macam tak percaya yang sekarang dah masuk bulan Mei. Ini bermakna, matlamat untuk “no more regret, no more hurt feeling” selama ini, sekurang-kurangnya telah membuatkan saya lebih tenang dengan apa yang saya lakukan. Berusaha di atas keupayaan sendiri. Mungkin ada yang terasa saya seperti mementingkan diri, tapi yelah… Siapalah yang lebih memahami hati sendiri kalau bukan diri sendiri? Kegembiraan, kebahagiaan, ketenangan… bukan ditentukan oleh orang lain, tapi diri sendiri dengan izinNya. Macam mana sekalipun kita cuba untuk membuatkan orang lain gembira, belum tentu orang itu merasa gembira dengan sebaiknya. Mungkin dia gembira bila kita bersamanya tetapi bila keseorangan, hatinya kembali menangis sedih.

 

          Alhamdulillah.. di saat2 doktor mengatakan saya mengalami simptom hypermental tahun lepas (mujurlah belum sampai tahap giler.. huhu!), saya masih berupaya melihat jalan yang ditunjukkan olehNya. Seperti kata pepatah.. bersedia untuk buka mata hati, InsyaAllah kita akan nampak apa yang kita terlepas pandang. Jika diturutkan hati yang sedih, sampai bila2 pun terus melayan sedih.

 

“Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain dia. Hanya kepadaNya aku bertawakkal, & Dia adalah Tuhan yang memiliki Arasy yang agung.”

 

          Walaubagaimana pun, terima kasih kepada semua member yang banyak memberi sokongan. Cuma maaflah, bukan semua cara yang diberikan sesuai untuk saya. Saya bukan inginkan kegembiraan semata2. Saya percaya bila ketenangan dan kebahagiaan dikurniakan dalam hidup, kegembiraan akan datang dengan sendirinya :)

 

          Oh! ya.. Dah kebetulan meng’update’ blog ni, maaflah sebab ambil masa yang lama untuk meng’update’ novel juga. Actually, ada 3 pecahan part lagi untuk episod 15 ni. Agak panjang juga untuk episod2 selepas ni. Apapun, terima kasih kerana mengikuti perkembangan :d.

 

“Apabila sesuatu difikirkan, hasilnya ialah tindakan; Apabila tindakan dilaksanakan, hasilnya ialah kebiasaan; Apabila kebiasaan menjadi amalan, hasilnya ialah perwatakan; Apabila perwatakan dibentuk, hasilnya ialah pencapaian matlamat.”

~ Nellie Hershey Tullis ~

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...