Template by:
Free Blog Templates

Wednesday, July 18, 2012

 ~ Sekadar Berkata-Kata~

 

Konichiwa ^_^

 

Amiluv

 

 

 

 

          Fhuhhhh… Menjak2 ni, suasana agak sejuk sikit lantaran hujan yang kerap di waktu petang. Kalau dah hujan di awal pagi, confirm2 aje yang tarik selimut tu, susah nak berenggang. Rasa liat sangat nak bangun pagi. Hehehe!

 

          Esok malam, masa untuk mengintai anak bulan di langit. Kalau dah lahir tu, itu bermakna bulan Ramadhan telah kembali lagi. Selamat berpuasa diucapkan kepada para pembaca. Semoga keikhlasan dalam ibadat kita mendapat keberkatan dan rahmat, serta ganjaran yang banyak dariNya. Amin..

 

          Actly, ada banyak perkara yang ingin diluahkan. Selalu bermain difikiran. Tapi kadang2 kita terlalu memikirkan bagaimana untuk melepaskan dengan cara yang terbaik bagi pemahaman orang. Itu bagi mereka yang terlalu menjaga hati orang. Jika mereka lebih mementingkan hati sendiri, tentulah “peduli apa dengan apa yang orang lain rasa, yang penting aku puas”. Sama ada interval atau verbal, bukan senang untuk membuatkan orang faham kita. Sebaliknya, amat mudah untuk membuatkan orang terasa.

 

          Setiap orang ada keinginan sendiri, ada impian yang diharapkan. Tapi janganlah sampai merendah2kan orang lain. Setiap tindakan, ada refleksi terhadap orang lain. Maaflah, saya pun bukanlah baik sangat. Tapi saya percaya setiap tindakan itu perlu bersebab. Jika orang tidak memahami apa yang diperkatakan atau diluahkan, mungkin dengan cara tindakan akan membuatkan orang faham, walaupun itu sebenarnya telah menyakiti hati mereka. Cubalah untuk mengerti <- dah jadi tajuk lagu pula dah... Hehehe!

 

          Ok lah setakat ni dulu. Kalau panjang sangat pun, tak boleh juga. Nanti terlebih pula. Sekali lagi, selamat berpuasa di bulan Ramadhan al-Mubarak ini. Maafkan di atas segala kekhilafan selama dalam dunia penulisan ini..

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...