Template by:
Free Blog Templates

Wednesday, February 3, 2010

 Eh! Frekuensi Ahad Adalah Hitam?

 

Tak angka pula hitam boleh mempengaruhi resonan hari ahad. Bukan setakat hari, malah ia juga turut mempengaruhi kehidupan seharian.

 

 

images

Mengapa Kaabah berwarna hitam?

 

Hari pertama dalam seminggu adalah hari ahad, tapi membawa warna gelap?

 

Warna kegelapan ini banyak rahsianya. Pembentukan kita di alam rahim adalah dalam kegelapan, bukan? Pertumbuhan benih pokok juga berlaku lebih pantas lagi di dalam kegelapan. Segala pembentukan atau membetulkan semula keseimbangan sel berlaku di dalam kegelapan. Tidur di dalam gelap di waktu malam adalah simbolik untuk mendapat kerehatan sebenar. Di waktu itu kita membina semula tenaga dan mengembalikan semula keseimbangan sel-sel yang telah pincang di siang hari.


Pakaian hitam di pakai pada waktu winter kerana hitam menyerap haba bagi memanaskan badan. Lihatlah anak2 muda yang berpakaian hitam sepanjang masa contohnya ahli Black Metal. Adakah mereka ini mempunyai perasaan kasih sayang? Bagaimana tingkah laku mereka.... Hitam yang diserap terlalu banyak sehingga berlebihan, menyebabkan  semua energy negatif turut diserap.


Hitam adalah rahsia pembentukan. Jika ada plan atau niat atau azam, tulislah ia dan letakkan di dalam kotak hitam. InsyaAllah apa yang berlaku nanti apa yang kita niatkan akan diserap dan menjadi kenyataan. Itulah rahsia gelombang gema niat yang sangat ringan tetapi apabila diulang2 dalam jangka masa yang tetap (iaitu apabila diberikan tekanan), ia akan menjadi satu tekanan yang menghasilkan impian jadi kenyataan. (Inilah rahsia angin yang diberikan tekanan dengan ilmu yang betul dapat menghasilkan teknologi kapal terbang - kajilah pemampatan udara dalam banyak mesin yang digunakan utk mengangkat barangan berat, dan banyak lagi)

 

Tenaga spektrum pada hari Ahad adalah menyamai pada hari Isnin. Perbezaannya ialah gerakkan zarah pada hari ahad didapati lebih tertumpu kepada sesuatu kawasan berbanding dengan semua hari yang lain di mana pergerakan zarah adalah rawak. Gerakkan zarah dalam atmosfera amat pelik kerana menyamai keadaan zarah dalam air.

Gabungan semua warna dalam udara akan membentuk warna putih, tetapi gabungan semua warna dalam air akan membentuk warna kegelapan atau hitam. Hari Ahad adalah gabungan semua warna dalam keadaan zarah yang menyamai sifat air.

Gabugan semua warna akan mempertenagakan seluruh tubuh. Tetapi kewujudannya dalan keadaan zarah yang hanya bergerak dalam kawasan setempat menjadikan tenaga ini separa matang (magnitud) dan masih belum mampu mempertenagkan mana-mana bahagian tubuh.

 

Memandangkan hari Ahad mempunyai penyerakan zarah yang tidak stabil, pakaian berwarna hitam digunakan mengelakkan diri daripada terdedah kepada gelombang asing yang boleh memudaratkan. Pengamal seni mempertahankan diri yang mengenakan mengenakan tali pinggang hitam dan pakaian hitam akan merasa bebas dari kongkongan atau pengaruh gangguan tenaga asing.

 

Oleh itu, hari Ahad ialah hari yang sesuai untuk beristirehat. Sebaik-baiknya bercutilah pada dari Ahad. Hari rehat ini ialah hari terbaik untuk bersama keluarga tercinta. Menjalankan sebarang aktiviti teruatamanya aktiviti lasak hanya akan mendatangkan kemudaratan terhadap tubuh.

 

Disebabkan itulah pada hari ahad, sebaiknya tidur awal pada malam hari kerana itu akan mempengaruhi warna putih pada hari isnin, yang sepatutnya mencetuskan

semangat, azam baru serta penyeleaian kepada yang tertunggak. Kalau tidak, confirm terbawa-bawa mood ‘ahad’ yang ingin berehat, tetapi melayan cerita tengah malam. huhu!

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...