Template by:
Free Blog Templates

Tuesday, February 9, 2010

 Kenangan ~ SMKP ~

 

images

 

 

          Sajalah nak menggamit kenangan yang dah lama. Seperti sebelumnya, saya menceritakan memori saya ketika di SEMEKAR. Actually, setiap sekolah yang saya pergi, pasti ada seseorang yang menjadi ‘trademark’ bagi saya di sekolah tu. Ehmm.. Tapi itulah yang membuatkan pengalaman saya menjadi begitu bermakna.

 

Kalau di SEMEKAR, insan yang membawa ‘trademark’ buat saya adalah seorang senior, di SMKP pula seorang adik @ junior saya.. Yelah, dah pun masuk SMKP  start from form 4, jadi junior2 saya pula yang menjadi naratif nya..

 

          Kesnya pun bermula dengan rasa takut juga. Ish! ish! Agaknya ketakutan dari SEMEKAR terbawa2 sampai ke sekolah lain. Adei! Eh! tapi betul… masa mula2 pindah sekolah, saya betul2 seorang yang penakut. Mungkin sebab sebelum ni saya stay di asrama, saya menjadi ‘antisosialis’. Jadi bila tiba-tiba pindah sekolah biasa…. Aduih!!!!!! pengalaman hari pertama di SMKP dan time balik sekolah, saya sesat di bandar sendiri. Tak tahu jalan balik umah. Mau aje menangis masa tu. Berpusing2 mencari jalan. Mujurlah ada rakan sekelas yang baru dikenali masa tu terserempak dan dialah mengajar macam mana nak balik. Siap pesan kat driver bas suh hantar saya sampai depan rumah. Pedulilah kalu dah terpaksa menangis depan member. Janji saya selamat balik rumah. Huhu!

 

          Oh! berbalik pada topik asal, junior ni pada tanggapan saya agak garang juga. Hehe! Seperti SEMEKAR masih memburu saya lagi masa tu. Kenapa agaknya wajah2 serius masih mengikut ni.. huhu! Saya selalu mengelak bila terserempak. Saya join persatuan2, kelab2 di sekolah kerana cabaran dia la. Tapi memang satu penyakit, asal saja berdepan dengan dia.. mau tercabut je jantung ni berdegup. Terlampau laju sgt! Tapi ada perkara yang membuatkan saya kagum dengan dia. Sikap bertanggungjawab & garang dia kot… Haha! Yelah, saya rasa selamat pula. Kalau saya dibuli student lain, dia dengan beraninya mempertahankan saya. Sesuatu yang saya tak berani buat tika itu. Ehehe..

 

images1

          Setiap perkara pasti ada pahitnya, tapi pahit itulah yang membuatkan saya belajar untuk bangkit semula. Ketika dilantik menjadi ketua pengawas, saya paling risau jika dia menjadi penolong saya. Tak tahulah nak buat macam mana. Tapi memang menghairankan bila ada saja tugasan yang memerlukan kerjasama. Takdir kot.. :)

 

          Apapun, dia menjadi satu sejarah penting buat saya selama berada di SMKP. Andai kata saya tak kenal junior ni, agaknya macam mana la saya boleh belajar mengatasi kelemahan. Realiti nya, saya terhutang budi dengan dia. Mungkin elok juga kita mengenal wajah2 yang serius ni. Baru rasa nak berubah kot… Seperti kisahnya saya masuk SEMEKAR kerana saya cukup nakal di sekolah sebelumnya. Eh! rasanya kalau saya cakap saya kaki buli dulu, suka bergaduh, orang pun tak percaya kalau tengok saya sekarang. Ehek!

 

          Untuk insan ini, terima kasih sangat2 kerana menjadi lakaran memori dalam hidupku. Something yang istimewa tika berada di SMKP. Sedikit sebanyak apa yang saya lalui hari ni, adalah kesinambungan dari masa lalu. Ehem! thanks Yana…

 

SEMEKAR… Peralihan dari yang tidak baik kepada yang baik. SMKP… catatan dalam melakar kejayaan. Dan SMKS… Ops! nantilah saya post entry lagi. Hehe!

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share

My Recent Blog's

When My Heart Say...